El Servei Local de Teleassistència és un servei d'atenció domiciliària que garanteix la seguretat i dóna tranquil·litat i acompanyament a les persones que poden estar en situació de risc per factors d'edat, fragilitat, solitud o dependència, les 24 hores del dia i els 365 dies a l'any, detectant situacions d'emergència i donant resposta immediata a aquestes. El Servei Local de Teleassistència funciona mitjançant un terminal instal·lat al domicili de la persona i una unitat de control remot en format de penjoll o polsera que permet estar connectat de forma permanent amb el centre d'atenció. Es complementa amb serveis com les Unitats Mòbils, els dispositius de seguretat o el reforç en el seguiment de les persones més fràgils.
La persona interessada o bé els seus familiars hauran d'adreçar-se als Serveis socials del seu municipi, qui seran els responsables d'informar sobre les prestacions del servei i de valorar la idoneïtat del perfil d'acord amb els requisits establerts.
Si es considera que la persona compleix els requisits s'haurà d'omplir el document de Sol·licitud del servei que confirma la voluntat de la persona de donar-se d'alta.
Els Serveis socials municipals, en cas de valorar afirmativament la petició, tramitaran l'alta de la mateixa a través del document Relació d'Altes que s'enviarà a l'empresa prestadora del servei.
Posteriorment, l'empresa prestadora realitzarà una vista al domicili de la persona amb l'objectiu de:
L'alta en el servei serà efectiva en el moment que s'instal·la el terminal i els accessoris al domicili de la persona.